„... A történelem során a városok arra hajlottak, hogy átvegyék vagy megtartsák a hátországuk vallását. [...] Ugyanakkor a városok arra is hajlamosak, hogy felhígítsák a hagyományos hiteket. Az iparosodott Nyugat pedig különösképpen intellektuális, filozófiai és pszichológiai gyakorlattá redukálta a vallást. A nyugati városlakók jellemzően meg vannak fosztva az eksztázis élménytől, ezért ezeknek a genetikailag kódolt szükségleteknek a kielégítése érdekében gyakran olyan pótszerekhez folyamodnak, mint a drogok. A rituális testtartások gyakorlása lehetséges kiutat ajánl erre a dilemmára. [...] vallásos transzállapotot vezethetnek be és a testtartások segítségével jelentőségteljes tapasztalatokat építhetnek fel…”Belinda Gore: Ecstatic Body Postures - An Alternate Reality Workbook
Az előadás alapjául a magyar származású amerikai antropológus, Felicitas D. Goodman rituális testtartásokkal kapcsolatos kutatási eredményei és az azokból levezetett gyakorlat szolgál. Az ún. eksztatikus testtartások által kiváltott transzállapotban tapasztalt élményekből kiindulva a három előadó és a koreográfus arra keresik a választ, hogy milyen, a génjeinkbe kódolt, ősi bölcsesség jelenik meg a mozgásban és a táncban ezeken az archetipikus testtartásokon keresztül.
A tradíció az évszázadok során letisztult bölcsesség.A révület során ehhez az évezredek során felhalmozódott tudáshoz kapcsolódva szellemülnek át a táncosok. Azáltal, hogy önmagukat a lehető legnagyobb mértékben nyitják meg ezen láthatatlan bölcsesség előtt, arra tesznek kísérletet, hogy a testük médiumán keresztül a nézőkkel is megosszanak valamit ebből a tudásból.
A Rave egy olyan színpadi rituálé, melynek során a lélek és a szellem egyenrangú párbeszéde a test nyelvén közvetítődik. Az előadók átszellemülése által a közönség is részesülhet a révület ősi élményéből. Kóstolót kaphat abból, hogy a szürke hétköznapokon túl egyensúly uralkodik a világban. Ennek a harmóniának a meg- és átélésére teszünk közös kísérletet. A három táncos, mint három sámán, érzékenységet, harmóniát, békét közvetít.
"Az átlépésközeli helyzeteket általában kíváncsisággal vegyes borzongással éljük meg, sokszor olyan talajvesztett, összezavarodott állapotba kerülve, mint a spagettifüggönybe belegabalyodó előadók. A színpadkép (Csasznyi Dénes munkája) a maga megkapó egyszerűségében is különleges lehetőségeket rejtett, hol foglyul ejtette, hol anyaméhhez hasonló biztonságba ringatta a táncosokat. A hosszú szálakból álló függönyökkel három részre osztott színpad – akár a szentháromság – nem tagolta a teret, inkább annak egységét teremtette meg.
[...] a táncosoknak olyan oldalukat kellett megnyitni, ami valóban hasonlít a sámánok és médiumok képességéhez, hogy lehetőleg szüretlenül átengedjék magukon az univerzális tudást, mintegy csatornaként működve."Bálint Orsolya: Freestyle: szabálytalan szabadok, szinhaz.net
Koprodukciós partner: MU Színház, Műhely Alapítvány
Támogatók: NKA - Imre Zoltán Program, OFF Alapítvány, EMMI
atelier21220.com *
www.facebook.com/atelier21220/14 éven felülieknek!
JEGYVÁSÁRLÁS:
https://tixa.hu/maszkKészpénzes jegyvásárlásra csak a helyszínen, előadáskezdés előtt 1 órával lesz lehetőség, a szabad jegyek függvényében.
------------------------------------------------
KORLÁTOZOTT NÉZŐSZÁM!
------------------------------------------------
!!! Felhívjuk Nézőink figyelmét, hogy a jelenlegi kormányrendelet értelmében a program időtartama alatt az ORROT ÉS SZÁJAT ELTAKARÓ MASZK VISELÉSE A NÉZŐTÉREN IS KÖTELEZŐ !!!
------------------------------------------------