“És megint nyár. És megint egy szép nyári nap. És megint egy nő és egy férfi egy asztalnál a szabadban, az ég alatt. Egy kert. Egy terasz. Láthatatlan, csak hallható fák, inkább sejthetők, mint jelenvalók. Az asztal egy kerti asztal, meglehetősen nagy, és a férfi és a nő távol ülnek egymástól. Mindketten nyári ruhában vannak, a nő inkább világosban, a férfi inkább sötétben, időtlen az egyik, mint a másik. Időtlenek maguk az alakok is, ők is inkább sejthetők, mint jelenvalók.”Handke 2011-ben írt darabja egy beszélgetés története. A férfi és a nő megállapodott. A férfi kérdéseket tesz fel, a nő pedig válaszol. Mindenre. Őszintén. Egy szabály van: nincsen akció. Csak párbeszéd. A nő belekezd a szexuális autobiográfiájába. Kivel, mikor, hogyan, mit. Kezdve a gyerekkortól, egészen a mostani pillanatig.
De mi van akkor, ha valamelyikük megszegi a szabályokat? És, mondjuk, akcióba lép... Vagy, ha netán, váratlanul egy helikopter zuhan a színpadra...
Egy abszurd párbeszéd a szerelem abszurditásáról.
A 2016-os THEALTER junior díját megosztva kapta Szilágyi Bálint rendező, aki két ősbemutatóval volt jelen a fesztiválon, valamint Zsótér Sándor, akinek rendezői és pedagógusi munkáját ismerték el a díjjal.
„Lars von Trier Nimfomániás című filmjéhez lehetne hasonlítani: egy fiatal lány az életét meséli el a szexuális tapasztalatain keresztül egy idősebb férfinak. Viszont: a szövegtől idegen mindenféle pornográfia vagy vulgaritás. Handke képes költészetté szublimálni ezt a találkozást. A darabban ugyanis nincs akció, egy puszta párbeszéd története, nincs ki-be mászkálás.”Soós András: Nincs ki-be mászkálás - Beszélgetés Szilágyi Bálinttal és Zsótér Sándorral, 7óra7„A nő szép, fiatal, kacér. Eke Angéla bátran és huncutul játszik, hiába szép és fiatal, ha máshol nem, a szemében látszik, hogy fél. Mégpedig saját magától. Attól, amit mond. Hogy elmond mindent, ettől pedig védtelen lesz. És ez felizgatja őt. Fokozva azt, ahogy a férfi néz rá, tehetetlenül vágyakozó tekintettel, aki ha már nem bírja tovább, zavarában elkezd a madarakról beszélni.
A férfi sokkal kevesebbet beszél, mégis ő az, aki szétszórtnak tűnik. Zsótér Sándor néha alig észrevehető, máskor pedig heves, teátrális gesztusai elárulják, hiába a férfi kezében az irányítás, ő kérdezhet, zavarba ejtő ez az őszinteség. A nő a beszélgetés végén megköszöni azokat a kérdéseket, amiket nem tett fel. Nem mintha bármi is titokban maradhatna, sokkal inkább a kimondatlanság izgalma miatt.”Németh Gábor Dávid: És megint egy szép nyári nap, prae.huwww.mannaprodukcio.huwww.bethlenszinhaz.huAz SZTE Osztrák Irodalom és Kultúra Tanszékén rendezett nemzetközi Peter Handke-konferencia programja.
Az előadás a budapesti
Osztrák Kulturális Fórum támogatásával jött létre.

16 éven felülieknek!
Korlátozott nézőszám!