Oldaltérkép English
keresés
Maszk
 

Bejelentkezés

 

 

NCA

Az oldal az NCA Civil Szolgáltató, Fejlesztő és Információs Kollégiumának támogatásával jött létre 2006-ban.
 
fesztivalszovetseg
A MASZK Egyesület és a THEALTER fesztivál a Magyar Fesztivál Szövetség tagja.
 
Befogadó Szinházak Társulása
A MASZK Egyesület a BESZT alapító tagja.
 
Független Színházak Szövetsége
 

Támogatóink

Open Society Fundation
Nemzeti Erőforrás Minisztériuma
 

Urbán András Társulata (Szabadka): Brecht – The Hardcore Machine

Régi Zsinagóga 2012.05.21. 19:30

retropolitikai revü – a fizikum színháza

Bertolt Brecht Buckow-i elégiák c. versfüzére alapján

Az előadás nem színdarab. A posztdramatikus színház az irodalmi dráma következménye.
A Brecht - The Hardcore Machine arról szól, hogy egy fiatal munkáslány, mielőtt kilakkozná a körmeit, felemel egy odavetett munkáskesztyűt, és ekkor belép az ideológia és a testiség csodálatos világába.
Az előadás próbafolyamata során a színész csak testként létezett. A test cselekszik. A cselekvés akció. A fizikai akció drámai, történeti tartalmakat jelenít meg. Itt lép színre a drámai színész, aki végrehajt, játszik.
Munka. Éhínség. Szex. Hatalom. Szórakozás.
Class struggle is not dead.

Az előadás bemutatója 2007-ben volt Berlinben, azóta számos fesztiválon vendégszerepelt Szerbiában és itthon, sőt, Indiába is meghívták a produkciót, legközelebb pedig Brazíliába utazik vele a társulat.

„Minimális a díszlet, nem is kell. Az ember teste egyben a díszlet is, mi minden lehet az emberi test, metaforaként, élő hús-vérként, kirakatként, áruba bocsátott megvásárolhatóként, remegő félelemként, önmagát túlhaladó menekülőként, a már emlegetett görcsbe rándult szilárd lélekként, gépként, közösülő állatként.
Mi is a test, ha éppen nem történik semmi, ha nincs kitéve külső hatásoknak, sokknak és a külső hatásokként keletkező belső alakulásoknak, amelyek aztán mind-mind visszavágynak a külső térbe, kiszabadulni vágynak a testből, a test ilyenkor csak egy felület. De mit kezdhet az ember ezzel a felülettel, ha meg van kötve a lélek, és csak rángatódzik.”
(Sirbik Attila: Mi minden a test, Symposion-line)

„Négy színész – Mészáros Árpád, Mikes Imre Elek, Erdély Andrea, Béres Márta – szürke rabsapkával fejükön erősfényű zseblámpával világítanak egymásból testrészeket. Néma ordításra torzult szájak. Kínnal kitekert tagok. Letaposott testek. Taposó lábak. Erőszak. Menetelés. Menekülés. Meztelen felsőtestre beütött útlevél vizsgálati pecsétek. Parányit több művészies művészet, mint művészi közlés. A legszebb jelenetsor, amikor a földön megjelenő fénykarikában tapicskolnak meztélláb. Nem sokáig tart a líra. A fénykörből kilépni nem lehet. A szűk körön belül szabad csak a szabadság.”
(mgp: Vers szöveg nélkül, www.nol.hu)

Fáy Miklós: A leragasztott mellbimbók esete (Brecht – The Hardcore Machine és Urbi et orbi. A szabadkai Kosztolányi Dezső Színház előadásai.)

www.kosztolanyi.org

Az előadás A beszélgetés – színházi trilógia részeként, a Bipolar német-magyar kulturális együttműködések keretében jött létre, az NKA támogatásával.
Koprodukciós partnerek: MASZK Egyesület (Szeged), ACUD Theater (Berlin)

Az előadás a MASZK Egyesület menedzsmentjében készült.

szereplők: Mészáros Árpád, Mikes Imre Elek, Erdély Andrea, Béres Márta
mozgás: Varga Heni
zene: Mezei Szilárd
jelmez: Varga Tünde
műszaki referens: Úri Attila
rendező, dramaturg: Urbán András

Jegyár:800 Ft
 
  Látogatók száma: KÜLDÉS E-MAILBEN NYOMTATÁS VISSZA A LAP TETEJÉre
  maszk@maszk.hu Adatvédelmi elveink Impresszum MASZK 2006