- mai moralitás -
A Szegedi Focus Műhely új darabja „mai moralitás”. A moralitás allegorikus szereplőket felvonultató színpadi műfaj. A középkori moralitások a megszemélyesített bűnöknek és erényeknek az ember lelkéért folyó harcát jelenítették meg. A mostani előadás az ember lelkében folyó küzdelem során kiépített és megmerevedett korlátokat mutatja be, amelyek akadályoznak bennünket. Az öt korlát: az önzés, az irigység, a hazugság kontra őszinteség, és a szerelmi birtoklás. Az előadás egy kísérlet, hogy az önzésről szeretettel, a hazugságról őszintén, az irigységről leplezetlenül, a szerelmi birtoklásról szabadon szóljon. A Kosztolányi, Hajnóczy, Beckett és Bergman inspirálta „montázs-szituációk” alkalmat adnak arra, hogy humorosan felvonultassák a korlátok mechanizmusát.
Adott egy börtön-szerű tér. Adott 3 férfi és egy nő, akiket fogva tart/irányít az ötödik szereplő, a Fény. Az egymás után felvillanó szituációkban a szereplők felvérteződnek vagy sebeket szereznek? Hol van szabadságuk a létbe vetettségben?
Kedves Leendő Nézők!Bizonyára tudjátok, hogy amíg majdnem 1 órán keresztül az előadáson szórakoztok az ország tovább viaskodik azzal a morális és egzisztenciális válsággal, amely az utóbbi hónapokban úrrá lett az egész világon. Rajtatok múlik, hogy milyen új világ születik e bűzlő tetem felett. Közös érdekünk, hogy minderről ne feledkezzünk meg.A színház egy idős a gondolkodással.Talpra hát! Fel a fejjel! Elő az észt!Sissela Bok filozófus azt állította, hogy a hazugság a kényszerítés egyik formája. Hazudni olyan, mintha a másik embernek hátra lennének kötözve a kezei, mivel nincs meg az a fajta szabad választása, ami meglenne, ha tudná az igazat. Sissela Bok tudja, mit beszél.
5 mondat a Szegedi Focus MűhelyrőlA Focus Műhelyt 2002-ben egy egyéves színházi tréning indította útjára Szegeden, amit a társulat jelenlegi rendezője (Benkő Imola Orsolya) vezetett. A társulat azóta kinőtte az egyetemi színház kereteit és független színházi műhelyként működik. A Focus Műhely tagjai elkötelezetten keresik a színház legkülönbözőbb kifejezési lehetőségeit és kommunikációs csatornáit.Nem tartják magunkat sem epikus, sem mozgásszínháznak, nem tudnak és nem is akarnak kategóriákban gondolkodni. A színészi test erejében és a kihívó nézői tekintetben hisznek.Támogató: Oktatási és Kulturális Minisztérium, MASZK Egyesület
Kommunikációs támogató:
Factory Creative Studio