Béres Márta történetei -
A Magyar Szó előzetese az új bemutatóról: „Álom, hazugság, pletyka... tánccal, énekkel, némi humorral... izgalmas, szórakoztató, megrázó, őszinte, közönségbarát, és persze kissé provokatív” – így jellemzi Urbán András a Béres Márta – One-Girl Show című előadást.”
Nőtörténetek egy lányra írva –
Török Arnold beszámolója a bemutatóról
„Jó ez így, van minden – ének, tánc, rigmus, mozgás, beszéd, harag, cinizmus, nevetés, szomorúság, halott, élő, öreg, fiatal, közepes, nagy, kicsi: csak néhány az alkotóelemek terjedelmes tárházából. Kiáll, jön-megy, tenyerével színpaddeszkát csapkod, leül, kinéz, kérdez, rázom a fejem. Vonul, kúszik,
félmeztelen leül, apa csontvázával meghitten társalog, fölnéz, gyomorsava van, piros fényű táncban angyalszárnyakat rajzol maga köré, meghajol. Mérges.
Szomorú. Örül. Beszél. Ránk mérges, miattunk szomorú, nekünk örül, hozzánk beszél. Egyfolytában, gyorsan mesél életfoszlányokat, mindeközben Béres Márta is meg nem is, másik Béres Márta is meg nem is. Arcai a szerencsés fényjátéktól csak még valóságosabban váltakoznak, a 15 éves forma tündértől a 35–40 éves, meggyötört, megviselt anyáig mindenféle nőtípus, életfázis megjelenik előttünk. Csodálatos ez a fényhatások és egy arc mimikájának szimbiózisából táplálkozó vagylagosság. Béres Márta lehetne bármelyik nő, minden nő tetteit, történeteit, gondolatait, álmait magára ölti. De így is csak Béres Márta. És jó ez így, a show hatásos, az egy nőben megbújó összes többi nő szerepet kap, életre kel, a sorsok egy személyben fonódnak össze, óriási energiával ruházva föl egy szem Béres Mártánkat.”
Én, a történet és a végtelen, avagy mondd meg ki vagyok és szeretni foglak mindörökké –
Roginer Oszkár kritikája„Vannak darabok, melyek teljesen átláthatatlanok, ha a cím felől közelítjük őket meg (pl. U. Eco: A rózsa neve), másokat pedig csakis úgy tudunk átvilágítani, ha a cipőt egy, a cím felől táguló látszögben vetjük le és hajtjuk magunk alá lábunk. Az Urbán András rendezte Béres Márta One-girl Show egy olyan darab, melynek fokozatosan táguló, szűkülő, majd újra táguló, majd újra szűkülő színpadi játéka a „show” etimológiai eredetijét fejti vissza.”
Ha átnézel a rivaldán - a Magyar Szó
interjúja Béres Mártával„
Nincs izgalmasabb, mint egy emberi történet, egy ember élete.
Bárkié. Azt mondják, mindenki a saját regényét írja. Miért kellene
extrém életeket venni példának, amikor mindenki élete egy hihetetlen
történet, amit érdemes meghallgatni?”
Valló-ság? -
Brenner János írása„Nagyon könnyű a díszletről beszélnem,
annál az egyszerű oknál fogva, hogy nincs. Mint ahogy kellékekből is
meglehetősen kevés − egy érett, friss banán, egy csontváz, a majdhogynem
kötelező Béres Márta-i szék − bukkan fel a színpadon. Van tehát egy
óriási (magától értetődően félig-meddig zárt) üres színpadi tér, néhány
„kellék”, és van (a) Béres Márta (nem utolsósorban). És ennyi épp elég.”