Oldaltérkép English
keresés
Maszk
 

Bejelentkezés

 

 

NCA

Az oldal az NCA Civil Szolgáltató, Fejlesztő és Információs Kollégiumának támogatásával jött létre 2006-ban.
 
fesztivalszovetseg
A MASZK Egyesület és a THEALTER fesztivál a Magyar Fesztivál Szövetség tagja.
 
Befogadó Szinházak Társulása
A MASZK Egyesület a BESZT alapító tagja.
 
Független Színházak Szövetsége
 

Támogatóink

Open Society Fundation
Nemzeti Erőforrás Minisztériuma
 

Grecsó Krisztián-Bíró Bence: Megyek utánad - szerelmi leltár

Régi Zsinagóga 2018.10.16. 19:30

Hogyan is lehetne jobban elmesélni egy ember életét, mint a szerelmei történetén keresztül? Erre, és saját boldog-boldogtalan pillanatainkra, éveinkre gondolunk, miközben Daru történetével ismerkedünk. Grecsó Krisztián 2014-es nagysikerű regényének főhőse leltárt készít. Miközben fölidézi korábbi kapcsolatait, önmaga régi verzióit, önvizsgálatot tart, megrajzolja saját önarcképét. Grecsó nem azt írja meg, ami Daruval történt, hanem azt, ahogy Daru visszaemlékszik arra, ami és ahogyan történt. Az emlékezés pedig nem csak keserédes nosztalgiázás, hanem a homályos múlt és vágyott jövő bizonytalan kimenetelű küzdelme. Daru kapcsolatai nevelődési, átalakulási szituációkat idéznek elő, miközben feltárul lelkivilága, belső konfliktusai. Amikor pedig kész a leltár, lehet továbblépni. Vagy mégsem? Sokszor igaz a mondat: „Az akartam lenni, ami csak akkor vagyok, amikor majd az akarok lenni, ami akkor voltam.”

„Daru megy, és látja magát, ahogy elhízik, aztán újra lefogy, hogy elköltözik innen, aztán vissza, aztán megint el, látja a lehetséges jövőt. És egészen biztos benne, hogy így lesz. Megy maga után, elöl megy Daru, utána ő, és ha tudná, sem akarná utolérni, de mivel ilyen kiszámítottan telik majd minden, nem is akarja. Sokkal többet tud magáról, mint amennyit tudni érdemes, vagy mint amennyit el lehet viselni.”

Kurta Niké 2014-ben végzett a Színház- és Filmművészeti Egyetemen, Zsámbéki Gábor és Zsótér Sándor osztályában, 2012-2015 között a Szputnyik Hajózási Társaság tagja volt, a társulat megszűnése óta szabadúszó. A THEALTER-en 2016-ban a Forte Társulat A te országod, 2017-ben a Mentőcsónak Egység Menekülj okosan című előadásában volt látható. Rendszeresen forgat: főszerepet játszott a Terápia második évadában és Gigor Attila Kút című filmjében.

Mészáros Béla 2003-ban végzett az SZFE-n, Horvai István és Máté Gábor osztályában, azóta a Katona József Színház tagja, jelenleg 8 előadásban játszik, és kétszer nyerte el a Vastaps-díjat. Rendszeresen készít előadásokat az egykori osztálytársaival alakított AlkalMáté Truppal és a TÁP Színházzal is, utóbbi Keresők című előadásában 2007-ben fellépett a THEALTER-en is. Szerepelt többek között a Swing, a Poligamy, az Isteni műszak című filmekben, valamint az Aranyélet és a Csak színház és más semmi tv-sorozatokban.

Baki Dániel 2017-ben végzett az SZFE-n, Máté Gábor és Dömötör András osztályában. Gyakorlatát a Katona József Színházban és a Pécsi Nemzeti Színházban töltötte. A diploma megszerzése után Erasmus-ösztöndíjasként Angliában tanult, októbertől visszatér a Katona színpadára.

Dékány Barnabás 2016-ban végzett az SZFE-n, Pelsőczy Réka, Rába Roland és Bagossy László osztályában. A diploma megszerzése óta szabadúszóként dolgozik, rendszeresen szerepel a Belvárosi Színház és az Átrium előadásaiban, de részt vett több független produkcióban is, és látható volt a Sohavégetnemérős című filmben, valamint A tanár című tv-sorozatban.

Az előadás a MASZK Egyesület (Szeged), az Orlai Produkciós Iroda és a FÜGE együttműködésében készült.


Támogató: Nemzeti Kulturális Alap Színházművészet Kollégiuma



Jegyár: 2000 Ft, diákigazolvánnyal 1500 Ft


Mohai Aletta színháztörténet specializáció szakos hallgató írása az előadásról (Aletta a 2018 tavaszi THEALTER U21 plusz kisfesztiválunkról és a nyári THEALTER-ről is tudósított junior bloggerként):

Mohai Aletta: Ők
A színpad közepén nagy, kényelmesnek tűnő, vajszínű kanapé. Rajta ül egy férfi, Daru (Mészáros Béla), aki Julit várja a könyvtárból. A találkozásukról hallunk egy sztorit. Aztán végre megérkezik Ő, megy a szokásos ismerkedős beszélgetés, ami ilyenkor történni szokott, egy monológgá alakul, s így jelenik meg Daru fiatalkori önmaga (Baki Dániel), akivel a férfi időnként lelkiismereti (vagy skizofrén) vitákat folytat - később egymás belső hangjaiként jelennek meg a színpadon. Így elevenednek meg a néző szeme előtt az elmúlt szerelmek, amelyek befolyásolták a személyiség, az élet alakulását, amik már feledésbe merültek, vagy amelyek emlékei az egész életet végigkísér(t)ik.
Kurta Nikének egyik exbarátnő megformálásából kell a másikba ugrania, amit külső jegyekben pár apró változtatással kivitelezett: minden lánynak megvolt a maga frizurája, kiegészítője, jellegzetes ruhadarabja. A belső váltások már bizonyára nagyobb feladattal jártak, mint az átöltözések, de ezeket is jól megoldotta.
Ott volt Ő, Lili, akitől Daru a becenevét kapta, aki a barátja volt, aki iránt többet érzett, és akivel sosem lehetett semmi egy bizonyos Balázs miatt (is). Az első szerelem gyermeki csalódottsága. Aztán jött Eszter, Ő,  a nagy tiniszerelem. Filozofikus alkat, érettebb gondolkodás, dekadencia jellemezte. Meg depresszió. Kimaradt a suliból, csalta Darut, aki próbálta őt megmenteni, de vajon mindent megtett? Bizonyára Ő is ezt kérdezte magától nap mint nap, amikor Eszter öngyilkossága után évekig nem beszélt. Ott volt még Darunak Ő is, az a Gréta, aki miatt újra beszélt, aki nem adta oda neki a szüzességét, aztán mégis, évekkel később meg el is vette feleségül, és persze el is váltak. Petra is volt, Ő kivételesen jobban szeretett a kapcsolatban, mint Daru. Na de a másik nagy Ő, Sára semmibe vette, de mit jelent ez egy szerelmes férfinak? Még az sem érdekelte, hogy a csajának jegyese van.
Mészáros Béla hol felnőtt Darut játszott, hol a „saját” apját, többször valamelyik apósát, vagy épp az aktuális legjobb barátot: a pöszét vagy a rasztát.
Ezt meséli el a Dékány Barnabás által színpadra vitt Grecsó Krisztián-regény, a Megyek utánad színpadi változata, ami mindent nagyon egyszerűen, és éppen ezért nagyon jól is old meg. Követhetők a bonyolult kapcsolatok, a cselekmény, kifejező a színészi játék, de legjobban a kanapé működik.
A vajszínű kanapé, ami egy zseblámpa kattogtatásával a sötétben autóvá alakul, a kanapé, ami sejtelmesen takarta Eszter felakasztott testét, de volt kínos vasárnapi ebéd színhelye is, a támlája mögötti rész pedig a kellékeken kívül sok forró, huncut pillanatot őriz.
Furcsa, hogy az ember mennyire elvakult, hülye, boldog, szomorú, hazug, vagy éppen túl őszinte tud lenni, amikor szerelmes, hogy ez mennyire befolyásolja Őt minden életszakaszában, hogy milyen nagymértékben alakító tényezője az életnek. De így vagy úgy, mindegyiknek ugyanaz a vége: arrivederci, amore! Mégis mindig újra belevágunk, mégis mindig reménykedünk, hogy a következő jobb lesz, szerelmesebb, nem lesz annyi veszekedés és szex nélküli hónap, egymás fejéhez vágott, csúnyábbnál csúnyább gondolatok, megcsalás, ámítás, és így tovább. Vagyis hogy ez az: tovább. Tovább a második Lili, harmadik Petra után is, keresve azt az Őt, akit a legtöbben sosem találunk meg, és mégis: ennek az ismeretlennek a keresése életünk egyik legfőbb mozgatórugója.



Az előadás a MASZK Egyesület menedzsmentjében készült.

Grecsó Krisztián regényét színpadra írta: Bíró Bence
Szereplők: Mészáros Béla, Kurta Niké, Baki Dániel
Látvány: Ottlik Jikka
Fény: Lukács Sándor, Turcsányi István
Hang: Laboda Kornél
Asszisztens: Almay Zsófi, Vincze Petra
Rendező: Dékány Barnabás

 
  Látogatók száma: KÜLDÉS E-MAILBEN NYOMTATÁS VISSZA A LAP TETEJÉre
  maszk@maszk.hu Adatvédelmi elveink Impresszum MASZK 2006