A leginkább fizikai performansznak nevezhető előadás elviselhetetlenül testi, gyilkosan groteszk és igaz.
A "Vér, költészet és zene a fehér kokott budoárjából" alcímű
előadás arról szól, hogy milyen az, amikor egy valaha sikeres (sztár)
transzvesztita visszafelé hallucinál, és mégis látja a jövőt. A
kiindulópont a test mint fizikai és esztétikai értelemben vett
fogyasztási cikk, és döbbenetes, hogy ez még mindig mennyire meglepő
lehet. A díszlet csupán egy nagy plüssfotel, plusz egy függöny, amit
halvány fény világít meg. Felhangzik a színész éteri éneke, aztán
betipeg egy állítólagos fiatalember mint hetvenéves Lili, magas sarkú
cipőben, egy ékszernek álcázott kínzóeszközzel a fején, valahonnan
hazajött épp, és a foteljében ülve a teste segítségével kezdi felidézni
a bő emlékeit. Csak néha motyog egy kicsit, szürreál-angolul. Van, aki
nevet, van, aki bénultan ül, nyilván annak megfelelően, ahogy ezek a
történetek találkoznak a közönség történeteivel. A végén, mint a
hetvenes évek végének nagy performerei, Dimcsev orvosi pontossággal
vért vesz magától, és a vérével töltött üvegcsét a nézők döbbenetére
elárverezi. Valaki, aki hamarabb ocsúdott, meg is veszi, aztán a vér
mindenféle, modern metaforákkal is megnyomott súlya ott marad velünk.
- sisso -A cikk eredeti környezetében a
Magyar Narancs Online-on