A Szegeden már jól ismert és kedvelt Tünet Együttes ezúttal is bebizonyítja, hogy “nem ismernek műfaji határokat, számukra egyenrangú összetevő a szöveg, a mozgás, a zene, a vizualitás és a különleges technikai megoldások.” Előadásaik mindig aktuálisak, témáik mindig egyszerre ismerősek és különlegesek, az élmény mindig emlékezetes – ezúttal sem lesz másképp.Volt egy ember, már ha tényleg volt, aki addig-addig facsarta és zsigerelte magát, míg kemény lett, száraz, örömtelen és hajlíthatatlan. Igen szégyellte magát, mert titokban nagyra volt korábbi érzékenységével és melegszívűségével. Így hát innentől azon iparkodott, hogy szemre ugyanaz maradjon, aki volt. De a bőre alatt a páncélzata egyre csak hízott és vastagodott befelé. Az az összepréselt, kötelességtudó húscafat, ami valaha a szíve volt, most minden dobbanással önmagát repesztette-sebezte. Néha már jobban fájt neki a létezés, mint amennyire az ő halála fájhatna bárkinek is ezen a földön. És akkor ez az ember elhatározta, hogy…
„Ez a történet nem rólunk szól. Nem azért, mert sokan járnak hasonló cipőben, hanem azért, mert ott kezdődik, ahol megszűnik az én.”Peer Krisztián
A próbafolyamat során inspirált minket többek között Boldizsár Ildikó mesekutató, és az általa kifejlesztett terápiás módszer, Bartók Imre
Lovak a folyóban című autofikciós regénye, Petri György
A történtek után című verse, illetve a
BoJack Horseman című animációs sorozat.
A Tünet Együttes Szirtes Attila emlékének ajánlja az előadást.
„A jelenetek mindegyike olyan, hogy finoman elszakít az előzőekben történtektől, és hagy időt arra, hogy átadjuk magunkat egy másik impulzusnak, hagyhatjuk, hogy a másfajta művészi kifejezésforma – tánc, zene, próza – hasson ránk. Mindezt a humor és a drámai hatás között ügyesen lavírozva adja elő a négy művész: miközben Peer Krisztián szövegeit hallgatva jólesően nyugtázzuk, hogy magunk is ugyanilyen mizantrópok és balfékek tudunk lenni, aközben átéljük, ahogy Szász Dániel a saját maga által növesztett (lelki) páncélban csetlik-botlik, és próbál tőle megszabadulni, illetve azt, ahogy Szabó Réka nőalakja megszületik, újjászületik”Sümegi Noémi: Ebben a harcban nem segít a páncél, index.hu“[...] a Nothing Personal, a címével ellentétben egy meghökkentően személyes, intim vallomás. Valóságos standdown comedy és Beckett színházát idéző testi mese az alkotói válságról, a kiégésről, a bizonytalanságról, a gyászról, az elakadásról, és arról, hogy semmi sem változik, mégsem lesz már semmi soha ugyanaz.”Artner Szilvia Sisso: Szabó Rékára várva, szinhaz.netKülön köszönet az Élőkép Színháznak, hogy a próbafolyamathoz rendelkezésünkre bocsátotta az Élő felszín című előadásuk díszletét.
Külön köszönet: Sebestény Ferenc
Támogatók: Emberi Erőforrások Minisztériuma, Jurányi Produkciós Közösségi Inkubátorház
www.tunetegyuttes.hu *
www.facebook.com/thesymptoms12 éven felülieknek!
Az előadás hossza: 75 perc
--------------------------
JEGYÁR: 1500 Ft, diákigazolvánnyal 1000 Ft.
Pedagógusoknak pedagógusigazolvánnyal a belépés ingyenes!
JEGYVÁSÁRLÁS: online a
https://tixa.hu/maszk oldalon
A helyszínen jegyvásárlás előadáskezdés előtt 1 órával, a szabad jegyek függvényében.
Online csak teljes árú jegy vásárolható, kedvezményes jegyet venni az előadás kezdete előtt egy órával lehet a Régi Zsinagóga pénztárában, a diákigazolvány felmutatásával.