Oldaltérkép English
keresés
Maszk
 

Bejelentkezés

 

 

NCA

Az oldal az NCA Civil Szolgáltató, Fejlesztő és Információs Kollégiumának támogatásával jött létre 2006-ban.
 
fesztivalszovetseg
A MASZK Egyesület és a THEALTER fesztivál a Magyar Fesztivál Szövetség tagja.
 
Befogadó Szinházak Társulása
A MASZK Egyesület a BESZT alapító tagja.
 
Független Színházak Szövetsége
 

Támogatóink

Open Society Fundation
Nemzeti Erőforrás Minisztériuma
 

Kelemen Patrik: Celesztin – égi tünemény és Raubinek Lili: Kelly - IZP-estek

Régi Zsinagóga 2019.10.13. 19:30

Kelemen Patrik: Celesztin – égi tünemény

Koncept/kreáció/performansz: Kelemen Patrik
Fény: Dézsi Kata
Művészeti asszisztens: Raubinek Lili
Mentor: Gál Eszter

Celesztin a tánc poétikus értelmezés-lehetőségei körül kering: vajon milyen újfajta asszociációkkal, képzetekkel közelítsük meg azt? Az előadás megkísérli a táncot önálló, autonóm jelenségként kezelni, melyhez az előadó „testét adja”. Megszállás és megszállottság ez; Kísérlet a tánc esszenciájának anyagba írására: megkövült tánc-abszolútum.
Ehhez az emberi kultúra égbéli figuráit hívja segítségül. Ezer lény ezer attribútuma táplálja a képzeletbeli testet, mely a táncost képek és asszociációk gazdag tárházává változtatja.
Celesztin szem elé invitálja a látható-láthatatlant: a tánc anyagi-anyagtalan mivoltát. Mert tánc és test osztozik: akár egy fura, képzeletbeli Frankenstein-szerű hibrid, ami ott vibrál az emberi (gazda)test bőrén, orgonál az idegrendszeren és könnyedén csavargatja a zsigereket.

Celesztin az égre hívja a tekinteteket: fény, sugárzás, angyalok és kozmosz; legyek, repülők, sárkányok, ufók: éteri testek mind. Látható-láthatatlanok, a Magas Mennyek lakói. Felhők, villám, elektromos vihar. Bioelektromos kisülések; Sugár és Pászma.

“Éteri lényt láthatunk mozdulni, éteri zenékre – Kelemen Patrik új (tánc)asszociációkat teremt, amelyek több mint emberiek vagy embertelenek. Anyagtalan lényként mozdul, illetve az anyagon túlra nyúl a mozdulatokért, egyszerre idézve a dervisek révületét és az absztrakt robotikát. Időnként elsötétül a tér, a táncos elvonul, majd egészen új karakterben tér vissza – öt percenként változik, akár a tavaszi időjárás.
Ugyanakkor valamiféle szent megszállottság is jellemzi a figuráját, újra és újra belekezd abba a kísérletbe, hogy megfogalmazza a tánc lényegét, hogy „pusztán” a testen keresztül érzékeltesse: a tánc önálló életet képes élni, a táncnak személyisége van, dönt magáról, cselekedni képes, és csupán médiumot keres a megnyilatkozásaihoz. A táncos-teoretikus Kelemen a saját bőrén keresztül érzékelteti e különös beltéri pokrócos piknikre összegyűlt társasággal, hogy a tánc irányít, és mindenféle égi jelenések segítségével van hatással ránk, földi halandókra.”

Artner Szilvia Sisso: Övék itt a tér, szinhaz.net




Kelemen Patrik (1992, Budapest) jelenleg Budapesten élő szub-harmincas táncművész és alkotó. Tanulmányait Budapesten, Salzburgban és Brüsszelben végezte. Előadóként és alkotóként is tevékeny. Az alkotói munka mellett különös figyelmet szentel az improvizációs technológiák kutatásának. Jelenleg futó kutatásai – RAMBÓ és Állatok Ideje – a tánc poétikus, asszociáció-teremtő erejét és a kontent-kontext kölcsönhatását vizsgálják.

Támogatók: SÍN Kulturális Központ, MU Színház, DeFiguranten, Műhely Alapítvány, Philadelphia Dance Projects, NKA


Raubinek Lili: Kelly

Alkotó-előadó: Raubinek Lili
Zene: Kelemen Patrik
Szakmai konzulens: Boda Tibor
Mentor: Molnár Csaba

Kelly harsány, egocentrikus és magába zárkózó személyiség. Szereti a nőket, meg a férfiakat is. Egyetlen értéke a hűség. Gyűlöli az állatokat és mindemellett elszánt harcot folytat az esőerdőkért. Szeret hazudni és tud is. Visszahúzódó élete végén a Nyugvópont Szociális Otthonban hal meg. Fiatalon egy viharos szerelmi csalódás vezeti öngyilkosságba. Életműve befejezetlen.

Talán már mindannyiunk fejében megfordult, hogy valaki más szeretne lenni, mint aki, akár csak napokra vagy órákra. Például Leonardo DiCaprio a The Beach című filmből vagy Scooby-Doo, vagy azzá a lánnyá válni az osztályból, aki tanulás nélkül is ötös volt mindig, vagy Harry herceggé, vagy simán akármilyen királylánnyá, halott idézővé, fiatalabbá, vagy nem létezővé. Kelly ezeken a változásokon gyúrja át magát és próbál helyet teremteni magában a szerepek számára, és addig nyúzni őket, amíg elvesztik szerep mivoltukat.

„Raubinek Lili számomra a hazai kortárs tánc újonnan felkent szent őrültje, és mi sem bizonyítja ezt jobban Kelly című táncperformanszánál, amely egy excentrikus, ám magába zárkózó többnemű személyiség átalakulásait, különböző arcait villantja fel. […] A színházzal és színházi neveléssel is foglalkozó Raubinek olyan intenzitással, szinte a révületig fokozódó tempóval dolgozza át magát a megjelenített szerepeken, hogy szemünk láttára foszlik le róla – a szó átvitt és konkrét értelmében is – a ruha meg az épp aktuális karakter. A rendszerbe foglalt őrületet látjuk kibontakozni a színpadon eszelős tárgyakkal és jelmezekkel kiegészítve, a parókáktól a világító-ugató plüsskutyákig.”
Artner Szilvia Sisso: Övék itt a tér, szinhaz.net




Támogatók: SÍN Kulturális Központ, Nemzeti Kulturális Alap, Műhely Alapítvány, Szőnyi Tábor


12 éven felülieknek!
Korlátozott nézőszám!

A két előadás és a vendégjáték a Nemzeti Kulturális Alap Imre Zoltán Programjának támogatásával jött létre


A THEALTER U21 plusz kisfesztivál programja.






Jegyár:1.000 Ft
 
  Látogatók száma: KÜLDÉS E-MAILBEN NYOMTATÁS VISSZA A LAP TETEJÉre
  maszk@maszk.hu Adatvédelmi elveink Impresszum MASZK 2006