A monodráma Flaubert regénye mellett Emma olvasmányélményeit és vágyait ollózza össze egy olyan egységes tudatfolyammá, amelyből egy férjezett nő teljes lélektana rajzolódik ki. A közvetlen, intim hangulatú előadás egyfajta titkos szövetséget kínál az előadó és hallgatósága között.
Szegeden a MASZK Egyesület új, exkluzív színházi helyszínt avat ez alkalommal: a fiatal társulat az Emmaroz Szalonban mutatja be az előadást, ahol a nézőket egy pohár borral várják, a 20.00 órai előadást követően 21.15-től pedig Jászay Tamás kritikus beszélget az alkotókkal.
A társulat az előadást Budapesten a Je Suis Belle divatmárka showroomjában játssza. Bovaryné ebben a titkos, zárt világban, a szabásminták és varrógépek között, a tervezőasztalon kelt életre. A látszatra egyszerű, fecsegő vidéki nő itt jut el filozófiai magasságokba a férfi-nő és férj-szerető-anya viszonyokat elemezve.
„Van abban valami lehetetlenség, hogy az ember a Párisi udvar egyik lakásában, a negyediken, egy francia divatszalon, a JeSuisBelle varrótermében épp azt készül nézni, ahogy Bovary Emma – Flaubert egyik híres, a megjelenése idejében nagy botrányt kavart regényének főhősnője – életre kel, sőt mi több: az életéről mesél. Nem is a helyszín a furcsa, vagy a párosítás, vagy az a tény, hogy Bovaryné sztorizgat, hanem az, hogy tulajdonképpen mindebből semmi nem tűnik igaznak egy percig sem, miközben az ember előtt pillanatokra valahogy mégis megszületik ez a kiszámíthatatlan és szeszélyes nőalak.” (Nyulassy Attila: Más, mint aki, 7ora7.hu)
„Svungos monológ, éppen csak annyi mozgással tarkítva, amennyit a szűk hely enged, és amikor Emmából kifogy a szusz, vagy tán megelégelte saját bőbeszédűségét, int a zenének, és lassan mozogni kezd a ritmusára. Elvagyunk ezzel is, van min gondolkodni. Aztán egyre jobban belefeledkezik a mozgásba, és már tánc ez, drámai és szenvedélyes, a szöveg egy ellenpontozó alátámasztása. Vagy a legbelső, a mindeddig mégiscsak takarásban lévő valódi én feltárulása, az önmagára talált asszony meggyőzően önazonos tánca – mint Ibsen Nórájában az a bizonyos tarantella.” (Csáki Judit: Emma élete, Népszabadság)
A Dollár Papa Gyermekei a Kiss-Végh Emőke és Ördög Tamás alkotópáros színházi műhelye. Tanulmányaikat a Kaposvári Egyetem Művészeti Főiskolai Kar színész szakán, majd a Károli Gáspár Református Egyetem színháztudomány szakán folytatták. 2009 óta különleges helyszíneken, az adott tér sajátosságaira koncentrálva hoznak létre olyan színházi eseményeket, melyek nem a megszokásból valamint a színészi rutinból, hanem az adott pillanat valóságából építkeznek és merítenek ihletet. Az általuk kifejlesztett egyedi munkamódszerrel nagy klasszikusokat – Flaubert mellett Henrik Ibsen és August Strindberg szövegeit - ültettek át mai nyelvre. A Je Suis Belle-ben látható Bovary Emma mellett Család trilógiájuk rendszeresen látható a Trafó műsorán, Ibsent a nappalimba! (Hedda Gabler) című előadásukat pedig a színházkedvelők saját lakásukba is megrendelhetik.
Jegyár: 1200 Ft A rendkívül korlátozott nézőszám miatt előzetes jegyvásárlás ajánlott, jegyelőjegyzésre nincs mód! Jegyvásárlás: Emmaroz Szalon, Szeged, Stefánia 6. Hétfőtől péntekig: 9.00-17.00, szombaton: 9.00-12.00 FRISSÍTÉS: csak hétköznap van nyitva a szalon!
Gustave Flaubert regénye alapján, továbbá ifj. Alexandre Dumas, Jacques-Henri Bernardin de Saint Pierre és Walter Scott műveinek felhasználásával
előadó, koncepció, szöveg: Kiss-Végh Emőke
dramaturg: Csikesz Erzsébet
kreatív producer, ruha: Dévényi Dalma, Kiss Tibi
haj: Brigi - Hairclub Team
rendező: Ördög Tamás