Az INFANT (International Festival
of Alternative and New Theatre) 2008. június 25-e és július 3-a között kerül
megrendezésre immár 14. alkalommal, versenyprogramját Nela Antonović rendező
állította össze.
A Brecht – The Hardcore Machine ősbemutatója 2007
áprilisában, Berlinben volt, ahol összesen 5 alkalommal láthatta az előadást a
közönség. A Kosztolányi Dezső Színházban május 19-én láthatta először az
előadást a szabadkai közönség, a Színház azóta 10 alkalommal tűzte műsorra a
produkciót.. Szegeden a THEALTER fesztivál
keretében volt látható először a produkció, Budapesten pedig a MU
Színházban láthatták az érdeklődők.Az előadást legközelebb április 23-án lehet látni a
Kosztolányi Dezső Színházban.

Kosztolányi Dezső Színház (Szabadka) - Urbán András Társulata:
Brecht – The Hardcore Machine
- retropolitikai revü – a fizikum színháza - Bertolt
Brecht Buckow-i elégiái alapján
Szereplők: Mészáros Árpád, Mikes Imre Elek, Erdély
Andrea, Béres Márta
Mozgás: Varga Heni
Zene: Mezei Szilárd
Látvány, díszlet és jelmez: Varga Tünde
Műszaki referens: Úri Attila
Rendező, dramaturg: Urbán András
Fotó: Molnár Edvárd
„Urbán András produkciója mintha Berlinben született
volna, a brechti motívumok a színpadi diskurzusa a harmincas évek Wilhelm
Reichjére utal. De mégsem ott született, hanem egy elfojtott, apokrif,
fantazmagórikus, diabolikus vajdasági világban. Kiderül, hogy egy balkáni
magyarnak van mit közölnie a világgal. De ahhoz balkáni magyarnak kell lenni –
mindenestől. A pesti kozmetikum hiteltelenné teszi a nagyvilágban.
Meggyőződésem, hogy ezzel kezdődik a mi nagy művész kalandunk, s nem a
budapesti utánérzésekkel.”
(Végel László: Balkáni magyar)
„Minimális a díszlet, nem is kell. Az ember teste egyben
a díszlet is, mi minden lehet az emberi test, metaforaként, élő hús-vérként,
kirakatként, áruba bocsátott megvásárolhatóként, remegő félelemként, önmagát
túlhaladó menekülőként, a már emlegetett görcsbe rándult szilárd lélekként,
gépként, közösülő állatként.
Mi is a test, ha éppen nem történik semmi, ha nincs
kitéve külső hatásoknak, sokknak és a külső hatásokként keletkező belső
alakulásoknak, amelyek aztán mind-mind visszavágynak a külső térbe,
kiszabadulni vágynak a testből, a test ilyenkor csak egy felület. De mit
kezdhet az ember ezzel a felülettel, ha meg van kötve a lélek, és csak
rángatódzik.”
(Sirbik Attila: Mi minden a test, Symposion-line, 2007.
07. 28.)
Az előadás A
beszélgetés – színházi trilógia részeként, a Bipolar német-magyar kulturális együttműködések
keretében jött létre, az NKA támogatásával.
Koprodukciós partnerek: MASZK Egyesület (Szeged), ACUD Theater (Berlin)